mandag den 6. september 2010

Scooter træning

Torsdag stod den på et lille møde, hvor Balam og Eloi fortalte om den maliske kultur, hvilket vist ikke kan komprimeres til et enkelt møde, men vi fik da det vigtigste omkring familieforhold, venner, familie.

Bagefter stod den på inventar indkøb, selvom der er flere scootere hernede end der er indbyggere var det ikke så lidt svært at fremskaffe 2 hjelme til Marie og jeg, meget hjalp det så heller ikke på det at vi åbenbart har meget små hoveder, men som i kan se fandt vi en flot en:



Efter en tur til ”vores” møbelsnedker Omar, hvor vi bestilte ikke så lidt, blev hjelmene da også taget i brug da vi skulle en tur forbi le supermarche, jeg øvede mig ved roret det første stykke hjemme fra lejligheden, som ikke er helt let af køre på da man skal køre slalom mellem mindst 100 huller i den støvede røde jord vej, men det gik da oki, være var det på vej tilbage, det var blevet mørkt og vi havde selvfølgelig fået købt lidt rigeligt til en scooter og jeg ramlede nede i samtlige huller, men æggene vi havde købt smadrede ikke, så det må da være lidt af en tumbs up, ik? Desværre flækkede den ene af salatdrenge fuldstændig sammen af grin da vi kom til vores port, så måske var det ikke så godt alligevel, meeenn øvelse gør mester!

Derfor stod den på øvelse lørdag for Marie og jeg. Jeg var lidt af en bangebuks, så jeg tog den kun på de små veje, mens ”modige” Marie sad ved roret turen ind til centrum og tilbage igen, men OMG vi fik vist hele Grand Marche til at falde om af grin da vi fik forvildet os ind på de små mudderveje der, vi kom ad den forkerte vej i rundkørslerne og havde blinklyset på det meste af tiden, men hjem kom vi, fik da også handlet mad, ikke mindst æg og 20 liter vand som kom foran på scooteren, så følte vi os som alle de andre, ja bortset fra hjelmene selvfølgelig.
I bør næsten se den film vi fik lavet under vejs, den skal blot til redigering først tror jeg, men i kan da se hvor fine vi var da vi kom hjem:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar